Zmiany wprowadzono z powodu: Zmiana wyglądu tabeli
Regulamin organizacyjny
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Polkowicach działa w szczególności na podstawie:
- 1) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2007 r., Nr 121, poz. 842, z późn. zm.);
- 2) Zarządzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nr 3, poz. 3 );
- 3) Statutu Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Polkowicach;
- 4) Niniejszego regulaminu.
§ 2
- 1. Regulamin Organizacyjny, zwanym dalej „Regulaminem" określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Polkowicach oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład Inspektoratu.
- 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
1) powiecie - należy przez to rozumieć powiat polkowicki;
-
2) Powiatowym Lekarzu - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Polkowicach;
-
3) Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Polkowicach;
-
4) Komórkach organizacyjnych - należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie określone w § 11-15 Regulaminu;
-
5) kierowniku - należy przez to rozumieć osobę kierującą zakładem, pracownią, zespołem a w przypadku zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt oraz ds. bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych koordynatorów - starszych inspektorów weterynarii, a w razie ich braku inspektorów weterynaryjnych.
-
§ 3
- 1. Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
- 2. Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
- 1) wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
- 2) jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
- 3) wynikających z odrębnych ustaw
- 3. Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
- 4. Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu;
- 5. Siedzibą Inspektoratu jest miasto Polkowice.
Rozdział II
Organizacja Inspektoratu
§ 4
-
1. Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.
-
2. W zespołach, o którym mowa w § 11 i 12, kierownikiem może być starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
- 3. Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
Rozdział III
Zasady realizacji zadań i kierowania pracą Inspektoratu
§ 5
- 1. Powiatowy Lekarz wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza.
- 2. Do kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
- 1) zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
- 2) reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
- 3) wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
- 4) udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
- 5) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
- 6) zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
§ 6
- 1. W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza.
- 2. W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.
- 3. Powiatowemu Lekarzowi bezpośrednio podlega:
- 1) Zespół do spraw finansowo - księgowych;
- 2) Zespół do spraw administracyjnych;
- 3) Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej.
- 4. Zastępcy Powiatowego Lekarza bezpośrednio podlega:
- 1) Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt;
- 2) Zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych.
§ 7
- 1. Kierownicy odpowiadają za:
- 1) należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa;
- 2) porządek i dyscyplinę pracy;
- 3) merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
- 2. Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
§ 8
- 1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
- 2. Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
- 3. Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
- 1) pracownika zajmującego się sprawą,
- 2) kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny;
- 3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe;
- 4) radcę prawnego pod względem formalno-prawnym,
- 4. Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
-
1) pracownika zajmującego się sprawą;
- 2) kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
- 3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
-
- 5. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
- 1) Powiatowy Lekarz lub jego zastępca lub osoba, o której mowa w § 6 ust. 2, oraz
- 2) Główny Księgowy lub jego zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
- 6. Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
- 1. Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.
- 2. Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
Rozdział IV
Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych
§ 11
Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy:
- 1) prowadzeniesprawzzakresu :
- a) zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i chorób odzwierzęcych podlegających obowiązkowizwalczania,
- b) rejestracji chorób zakaźnych zwierząt,
- c) monitorowania chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynnikówchorobotwórczychpodlegających obowiązkowi monitorowania oraz związanejznimiopornościnaśrodkiprzeciwdrobnoustrojoweuzwierząt,
- d) transportu zwierząt i ich skupu, obrotu zwierzętami w kraju i z zagranicą,
- e) organizowania lub urządzania targów, spędów, wystaw zwierząt i innych miejscgromadzeniazwierząt,
- f) działalnościschroniskdlazwierząt,
- g) grzebanialubspalaniazwłokzwierzęcychiichczęści,
- h) hodowlizwierzątlaboratoryjnych,
- i) ochronyzwierząt,
- j) przestrzegania wymagań weterynaryjnych przy utrzymywaniu zwierzątgospodarskich,dzikichutrzymywanychjakzwierzętagospodarskie,utrzymywanych docelów rozrywkowych,widowiskowych, filmowych, sportowychi specjalnych, hodowli i utrzymywania zwierząt wogrodach zoologicznych oraz nawystawachipokazachzwierzątegzotycznych,
- k) sporządzania dokumentacji merytorycznej dotyczącej planowania i wydatkowaniaśrodków z dotacji na dofinansowanie kosztów zwalczania chorób zakaźnych zwierzątichoróbodzwierzęcych podlegających obowiązkowi zwalczania, w tym naodszkodowania, zapomogi inagrody, zadania wynikające z planów gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, badania kontrolne zakażeń zwierząt oraz badania laboratoryjne,
- l) wylęgania ryb,
- ł) wylęgu drobiu,
- m) produkcji, pozyskiwania, konserwacji, obróbki, przechowywania i wprowadzania do obrotu lub wykorzystywania materiału biologicznego,
- n) nadzoru nad zdrowiem zwierząt przeznaczonych do rozrodu oraz nad jakością zdrowotną materiału biologicznego,
- o) działaniapunktówkopulacyjnych,
- p) nadzoru nad przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz ich przemieszczaniem,
- r) nadzoru nad utrzymywaniem, hodowlą, prowadzeniem ewidencji zwierzątdoświadczalnychwjednostkachdoświadczalnych,hodowlanychiudostawców
- s) nadzoru nad siecią wymiany informacji służących do kontroli przemieszczaniatowarówzidokrajówczłonkowskichUniiEuropejskiej,
- t) kontroli pracy wyznaczonych lekarzy weterynarii w zakresie działania zespołu,
- u) kontrola gospodarstw utrzymujących zwierzęta gospodarskie pod względem wymagań wzajemnejzgodności;
- 2) współdziałanie z Inspekcją Transportu Drogowego w zakresie kontroli przestrzeganiaszczegółowych zasad i warunków transportu zwierząt oraz z pozostałymi jednostkami: PaństwowejInspekcji Sanitarnej, Inspekcji Ochrony Roślini Nasiennictwa, Inspekcji Handlowej, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Wojskową Inspekcją Weterynaryjną oraz jednostkamisamorządu terytorialnego;
- 3) koordynowaniekontrolizzakresuwykonywanychzadań;
- 4) wydawanie na wniosek podmiotu ubiegającego się o pomoc finansową opiniico do zgodności z warunkami weterynaryjnymi określonymi przepisami UniiEuropejskiejprzedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana przezAgencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzącychz funduszyUnii Europejskiej;
- 5) nadzór nad badaniami kontrolnymi zakażeń zwierząt, tworzenie planu ilościowegoifinansowego;
- 6) sporządzanie planów rocznych i programów działania Inspekcji Weterynaryjnej natereniepowiatu, z zakresu swego działania;
- 7) nadzór nad prawidłowością przekazywania i przesyłania informacji w systemie TRACES,ZCHZZ, ZAK WIW, RKWIW, SER PIW, SER LAB, BSE, CELAB oraznadzgodnościądanych zamieszczanych w programach ze sprawozdawczością merytoryczną i finansową;
- 8) aktualizacja i przygotowywanie planów gotowości zwalczania na poziomie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii na wypadek wystąpienia epizoocji;
- 9) wykonywanieinnychzadańokreślonychwprzepisachodrębnych.
§ 12
Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych należy:
- 1) sprawowanie nadzoru nad:
-
- a) bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego i pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych, w tym nad wymaganiami weterynaryjnymi przy ich produkcji,
- b) sprzedażąbezpośredniąśrodkówspożywczychpochodzeniazwierzęcego,
- c) spełnianiem wymagań weterynaryjnych przy produkcji środków spożywczychpochodzeniazwierzęcego przeznaczonych do obrotu na rynekkrajowy,
- d) spełnianiem wymagań weterynaryjnych dla środków spożywczych pochodzeniazwierzęcego oraz pasz i przetworzonych białek zwierzęcych przywożonych i przeznaczonych do obrotu na rynek krajowy,
- e) warunkami, trybem i zakresem prowadzenia kontroli wewnętrznejw zakładach produkujących środki spożywcze pochodzenia zwierzęcego oraz wytwarzających i wprowadzających do obrotu pasze, w tym opracowanie, wdrożenie i realizacja systemu analizy zagrożeń i krytycznychpunktówkontroli (system HACCP),
- f) sposobem znakowania i pakowania produktów pochodzenia zwierzęcego i pasz,
- g) wymaganiami weterynaryjnymi dotyczącymi środków transportu przeznaczonych do przewozu środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego
- h) sposobem badania zwierząt rzeźnych i mięsa, mięsa zwierząt łownych, rybiproduktówrybnych,mięczaków i skorupiaków, w tym sposobem postępowania zmięsemniezdatnym do spożycia przez ludzi,sposobem prowadzenia rejestrui dokumentacji zwierząt, z których lub od których pozyskuje sięsurowce do produkcjiśrodkówspożywczych pochodzenia zwierzęcegoprzeznaczonych dospożycia przezludzi orazprowadzenia rejestru i dokumentacjizwiązanej z pochodzeniemtychproduktów,
- i) przedstawianie obsady i podziału terenowych i rzeźnianych obwodów badania;
- a) bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego i pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych, w tym nad wymaganiami weterynaryjnymi przy ich produkcji,
- 2) Pobieranie próbek w zakresie:
- a) urzędowo przewidzianych badań w trybie przepisów dotyczących:
- - badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
- - nadzoru nad jakością zdrowotną środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego,
- - kontroli jakości zdrowotnej i handlowej pasz,
- b) badań kontrolnych substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt;
- 3) Nadzór nad wytwarzaniem i stosowaniem pasz na własne potrzeby w gospodarstwach rolnych, stosowanych u zwierząt, z których lub od których pozyskiwane są surowce do produkcji środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego wchodzących w łańcuch żywieniowy człowieka;
- 4) Sprawowanie nadzoru nad wytwarzaniem, wprowadzaniem do obrotu lub stosowaniem w żywieniu zwierząt pasz, pasz leczniczych, pasz z materiałów genetycznie zmodyfikowanych i transgenicznym przemieszczaniem organizmów genetycznie zmodyfikowanych przeznaczonych do użytku paszowego oraz stosowaniem w żywieniu zwierząt materiałów paszowych pochodzenia zwierzęcego;
- 5) Sprawowaniem nadzoru nad obrotem i stosowaniem polepszaczy gleby;
- 6) Dokonywanie analizy ryzyka i oceny bezpieczeństwa produkcji i obrotu pasz oraz produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi;
- 7) Realizacja postanowień wynikających z instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii dot. prac zespołu;
- 8) Prowadzenie rejestru nadzorowanych podmiotów i gospodarstw;
- 9) Nadzór nad zbieraniem, transportowaniem, przechowywaniem, operowaniem, przetwarzaniem oraz wykorzystywaniem lub usuwaniem ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego, z uwzględnieniem opracowania, wdrożenia i realizacji systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (system HACCP);
- 10) Nadzór nad dobrostanem zwierząt w rzeźni w trakcie uboju z uwzględnieniem ich transportu;
- 11) Szkolenia pracowników Powiatowego Inspektoratu sprawujących nadzór nad paszami oraz wyznaczonych lekarzy weterynarii - w zakresie ich wyznaczenia a dotyczącego zadań zespołu;
- 12) Współpraca z innymi działami Inspektoratu, tworzenie planów, sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, w tym rozliczania kosztów jednostkowych oraz nadzór nad lekarzami wyznaczonymi do wykonywania urzędowych czynności w tym zakresie;
- 13) Obsługa systemu RASFF w zakresie kompetencji działalności zespołu;
- 14) Współpraca z Zakładem Higieny Weterynaryjnej oraz laboratoriami zewnętrznymi w zakresie działań zespołu;
- 15) Opracowywanie i realizacja rocznego planu kontroli w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem pasz i produktów pochodzenia zwierzęcego oraz ubocznych produktów zwierzęcych;
- 16) Koordynowanie kontroli z zakresu wykonywanych zadań;
- 17) Wykonywanie innych zadań określonych w przepisach odrębnych.
§ 13
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy w szczególności:
- 1) informowanie Powiatowego Lekarza o nowych uregulowaniach prawnych oraz zmianach w już obowiązujących przepisach dotyczących działania Inspektoratu, w tym informacja prawna o przepisach Unii Europejskiej w tym zakresie;
- 2) przygotowywanie projektów umów;
- 3) przygotowywanie projektów pism oraz opinii w sprawach dotyczących stosowania prawa z zakresu działania Inspektoratu;
- 4) przygotowywanie projektu regulaminu organizacyjnego oraz statutu Inspektoratu;
- 5) tworzenie, we współpracy z innymi działami planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Inspektoratu.
§ 14
- 1. Do zadań zespołu do spraw finansowo - księgowych należy w szczególności:
- 1) przestrzeganie obowiązujących przepisów zawartych m.in. w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości;
- 2) planowanie finansowe dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych dla Inspektoratu;
- 3) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków dla Inspektoratu;
- 4) przygotowanie projektów zarządzeń Powiatowego Lekarza Weterynarii o zmianach w planie finansowym wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych;
- 5) sporządzanie sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- 6) sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego z zakresu spraw prowadzonych przez Zespół;
- 7) administrowanie Informatycznym Systemem Obsługi Budżetu Państwa TREZOR ,
- 8) prowadzenia płatności Inspektoratu w systemie bankowości elektronicznej „enbepe"
- 9) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Inspektoratu;
- 10) kontrolowanie zgodności wydatkowania środków finansowych z planem finansowym oraz ich klasyfikacja;
- 11) dokonywanie kontroli prawidłowej realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
- 12) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności ich z planem finansowym;
- 13) prowadzenie spraw związanych z egzekucją należności pieniężnych Inspektoratu;
- 14) prowadzenie obsługi finansowej i ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- 15) prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, naliczanie amortyzacji środków trwałych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- 16) przygotowanie i rozliczanie inwentaryzacji okresowej, zdawczo - odbiorczej, rocznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- 17) przygotowywanie projektów pism w zakresie zadań zespołu.
2. Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
- 1) prowadzenie rachunkowości jednostki, która obejmuje:
- a) przyjęte zasady (politykę) rachunkowości,
- b) prowadzenie na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- c) okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
- d) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- e) terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych lub innych sprawozdań określonych w odrębnych przepisach oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
- f) gromadzenie i przechowywanie dokumentów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawa;
- 2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- 3) dokonywanie wstępnej kontroli:
- a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- 4) przygotowywanie planów finansowych, innych planów i analiz makroekonomicznych gospodarki finansowej Inspektoratu.
§ 15
Do zadań zespołu do spraw administracyjnych: należy:
- 1) rejestracja:
- a) zarządzeń i decyzji Powiatowego Lekarza;
- b) pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Powiatowego Lekarza;
- c) porozumień zawartych przez Powiatowego Lekarza;
- 2) przygotowywanie projektów regulaminów;
- 3) kompletowanie dokumentacji związanej z działalnością Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (przyjmowanie wniosków o wczasy, obozy, kolonie);
- 4) sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia pracowników Inspektoratu;
- 5) sporządzanie sprawozdawczości związanej z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz naliczanie wpłat na w/w fundusz;
- 6) dokonywanie czynności związanych z nawiązywaniem, trwaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy pracowników Inspektoratu;
- 7) przygotowywanie dokumentacji z działalnego Inspektoratu i informacji o realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej w terytorialnym zakresie działania, po otrzymaniu cząstkowych sprawozdań od poszczególnych Zespołów Inspektoratu;
- 8) koordynacja udostępniania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej;
- 9) realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej;
- 10) prowadzenie akt osobowych pracowników Inspektoratu;
- 11) wnioskowanie, na podstawie posiadanej dokumentacji, o wypłatę przysługujących pracownikom nagród jubileuszowych oraz innych świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- 12) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Inspektoratu w zakresie należącym do pracodawcy, prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej przez pracowników Inspektoratu;
- 13) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
- 14) ewidencjonowanie obecności i miesięczne rozliczanie czasu pracy pracowników Inspektoratu;
- 15) ewidencjonowanie zwolnień lekarskich;
- 16) wykonywanie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji przez pracowników;
- 17) ewidencja urlopów pracowników Inspektoratu;
- 18) przygotowywanie planu urlopów Inspektoratu, analiza i nadzór nad realizacja zatwierdzonego planu;
- 19) aktualizacja dokumentów ubezpieczeniowych pracowniczych i rodzinnych;
- 20) przygotowywanie dokumentów nowo zatrudnionych pracowników w celu zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, oraz członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego;
- 21) aktualizowanie zmian danych osób ubezpieczonych oraz wyrejestrowywanie z ubezpieczeń pracowników, z którymi rozwiązano stosunek pracy;
- 22) wypisywanie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych;
- 23) wydawanie odznak identyfikacyjnych oraz upoważnień;
- 24) prowadzenie rejestru skarg i wniosków dotyczących Inspekcji oraz sprawozdawczości w tym zakresie;
- 25) zapewnienie właściwej organizacji pracy sekretariatu, w tym w nadzór nad przygotowaniem i obsługą spotkań i narad Powiatowego Lekarza;
- 26) organizowanie i koordynowanie przyjęć interesantów;
- 27) udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
- 28) obsługa telefonów, poczty elektronicznej, przyjmowanie i nadawanie faksów;
- 29) przyjmowanie i wysyłanie korespondencji, jej rejestracja w dzienniku korespondencyjnym oraz przekazywanie właściwym komórkom organizacyjnym;
- 30) sporządzanie czystopisów pism oraz ich powielanie;
- 31) prowadzenie książki wpisu kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie oraz zbioru protokołów tych kontroli;
- 32) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów, zgodnie z instrukcja kancelaryjną;
- 33) prowadzenie archiwum zakładowego;
- 34) nadzór nad majątkiem Inspektoratu, polegający w szczególności na przyjmowaniu składników majątku w imieniu Inspektoratu, właściwym zabezpieczeniu, a następnie przekazaniu do korzystania właściwym osobom lub jednostkom;
- 35) administrowanie mieniem i lokalami w budynkach i obiektach zajmowanych przez Inspektorat;
- 36) planowanie zakupów inwestycyjnych i inwestycji na rzecz Inspektoratu;
- 37) podejmowanie czynności w zakresie wyposażenia pomieszczeń Inspektoratu w sprzęt, urządzenia techniczne i materiały biurowe;
- 38) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych;
- 39) nadzorowanie planowanych remontów, modernizacji, konserwacji, prac budowlanych w nieruchomościach będących w trwałym zarządzie Inspektoratu, zgodnie z ustawa o zamówieniach publicznych i prawem budowlanym;
- 40) zabezpieczenie obiektu Inspektoratu przed kradzieżą, pożarem i innymi klęskami;
- 41) prowadzenie ewidencji emitowanych zanieczyszczeń i wyliczanie opłat za wprowadzanie substancji zanieczyszczających do powietrza;
- 42) gospodarka odpadami;
- 43) prowadzenie spraw związanych z właściwym działaniem sprzętu oraz urządzeń technicznych i teletechnicznych;
- 44) zamawianie aktualnych pieczęci, stempli i tablic urzędowych;
- 45) zapewnienie usług transportowych dla potrzeb Inspektoratu;
- 46) prowadzenie magazynu zakładowego i ewidencji ilościowej;
- 47) prenumerata czasopism i wydawnictw;
- 48) prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z gospodarką taboru samochodowego będącego własnością Inspektoratu;
- 49) prowadzenie rejestracji, ubezpieczeń komunikacyjnych, kart drogowych, okresowych przeglądów technicznych, remontów i napraw doraźnych samochodów;
- 50) tworzenie, we współpracy z innymi działami Inspektoratu, planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących cześć planów Inspektoratu;
- 51) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie właściwości działu;
- 52) prowadzenie rejestru umów oraz ich analiza;
- 53) przygotowywanie projektów pism w zakresie zadań działu.
§ 16
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza.
§ 17
- 1. Zasady kontroli wewnętrznej i zewnętrznej, sposób i zasady przyjmowania interesantów, przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków oraz instrukcje kancelaryjną określać będą odrębne zarządzenia Powiatowego Lekarza.
- 2. Zasady realizacji inwestycji regulować będą odrębne zarządzenia Powiatowego Lekarza.
- 3. Zasady realizacji polityki bezpieczeństwa w zakresie przetwarzania danych osobowych i wyznaczenia Administratora Bezpieczeństwa Informacji w Inspektoracie będą regulować odrębne zarządzenia Powiatowego Lekarza.
§ 18
Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Polkowicach z dnia 27 kwietnia 2007 r.
§ 19
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Polkowicach wchodzi w życie z dniem uzgodnienia z Dolnośląskim Wojewódzkim Lekarzem Weterynarii*.
* uzgodniono w dniu 28.02.2011r.
Załącznik nr 2
do „Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Polkowicach".
Wykaz symboli komórek organizacyjnych.
Komórka organizacyjna |
Symbole |
Zespół ds. finansowo-księgowych |
PIWfk PIWpł |
Zespół ds. administracyjnych |
PIWet PIWk PIWsoc PIWadm |
Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi prawnej |
PIWop |
Zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt |
PIWzak PIWirz PIWoz PIWhmb |
Zespół ds. bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych |
PIWhig PIWp PIWut |
Publikacja dnia: 05.01.2013
Dokument z dnia: 02.01.2013
Dokument oglądany razy: 2 027